چگونه حافظه اشغال شده توسط فایرفاکس را کاهش دهیم؟

قبلا توی وبلاگ وردپرسم یه پستی درباره چگونگی کاهش حافظه اشغال شده توسط فایرفاکس داشتم ، اما خیلی کامل نبود .دیروز یکی ازم خواست تا روش بهتر و کاملتری رو بگم که همیشه بتونه حافظه اشغال شده فایرفاکسش رو کم کنه . خوب کارهای زیادی می شه کرد اما دلیل اینکه همونجا این روش ها رو بیان نکردم عدم پاسخگویی 100 درصد این روشها بود . اما خوب چون ازم خواسته شده اینجا می نویسم.

افزونه ها و تم ها را چک کنید

اولین کاری که باید انجام بدید اینه که یه سری به افزونه ها و تم هایی که نصب کردید و داره خاک می خوره بزنید و همه رو از دم پاک کنید حتی فکر این رو هم نکنید که ممکنه بعدا فلان افزونه به کارتون بیاد هروقت که بعدا به افزونه ای احتیاج داشتید آن را نصب خواهید کرد . اگر از تم خاصی برای فایرفاکس استفاده می کنید از سالم بودن و سبک بودن آن اطمینان داشته باشد من تم اصلی خود فایرفاکس رو به شما پیشنهاد می دهم.در آخر نگاهی به این لیست بیندازید و ببینید اگر هر کدام از این افزونه ها را استفاده می کنید ، آن را پاک کنید چون مشکل دارند.

افزونه ها

افزونه ها می تونند یک دلیل اصلی برای این مشکل باشند یه نگاهی به لینک های زیر در Mozilla می تونه کمکتون کنه :

Download Hitory را پاک کنید

وقتی فایلی رو دانلود می کنید به صورت از پیش تعیین شده این فایل روی فایرفاکس می مونه که این می ونه حافظه خیلی زیادی رو اشغال کنه . پس هروقت فایلی را دانلود کردید بلافاصله باید آنرا از روی فایرفاکس پاک کنید.شما می تونید از خود فایرفاکس بخواهید که به طور اتوماتیک این کار را انجام دهد.برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید :

Tools > Options > Privacy 

و از آن جا تیک کنار Remember what I’ve downloaded را حذف کنید.

About:config

به طور پیش فرض فایرفاکس طوری تنظیم شده که حافظه بسیار زیادی را می گیرد. راه هایی برای کم کردن این حافظه وجود داره :

  1. فایرفاکس رو باز کنید و در آدرس بار عبارت About:config را تایپ کنید.
  2. در قسمت فیلتربار عبارت browser.cache.memory.enable را تایپ کنید و مطمئن بشید که فعال [enable] باشد اگر این طور نبود آن را فعال کنید.
  3. در یک قسمت خالی راست کلیک کنید و ابتدا New و سپس Integer را انتخاب کنید و عبارت browser.cache.memory.capacity را تایپ کنید و OK را بزنید.عددی که برای Integer وارد می کنید بستگی به مقدار RAM موجود در کامپیوتر شما دارد اگر 256 مگابایت RAM دارید عدد 4096 و اگر 512 مگابایت RAM دارید عدد 8192 و اگر 1 گیگابایت RAM دارید عدد 16384 [و به همین ترتیب برای RAM های بیشتر] را وارد کنید.
  4. مجددا در یک قسمت خالی داست کلیک کنید و ابتدا New و سپس Boolean را انتخاب کنید و عبارت config.trim_on_minimize را در آن وارد کنید. و ارزش آن را برابر True قرار دهید. در این حالت موقع Minimize کردن ، فایرفاکس حافظه کمتری را اشغال خواهد کرد.

از Firefox Portable استفاده کنید

فایرفاکس Portable حافظه بسیار کمتری را اشغال می کند که می توانید آن را از اینجا دریافت کنید.

:: Del.icio.us ¦ Balatarin ¦ addthis:: ارسال اين پست به

2 comments:

  1. Unknown said,

    Thanks :)

    on October 15, 2007 at 10:04 AM


  2. Anonymous said,

    you cool, buddy!
    thanks a lot.

    on October 16, 2007 at 10:15 AM